3 september 2009 - Stårullstol

Idag har jag provat ut stårullstol ute på hjälpmedelcentralen ute på norremark. Min arbetsterapeut var med samt 3 andra personer från HMC. Kändes riktigt härligt att stå upp så de skall bli härligt att kunna prata stående med folk å kunna stå i ögonhöjd! De är ju även bra för avlastning av baken, samt att man får igång cirkulationen samt belastar skelettet! Dock va de lite leveranstid på en sådan stol, så drygt en månad får ma nog vänta....sen är tanken att ja skall ha en på jobbet med sen....men för det krävs de lite smörande på olika instanser:-)

Snart nalkas det helg igen, fyrhjuling samt kräftskiva! Skall bli fint de här:D

Kommentarer
Postat av: Martina

Vad bra! Teknikens under...Jag förstår att det måste kännas bättre att vara i ögonhöjd när man pratar med folk. Hoppas du får stolen snart!:) Kram

2009-09-03 @ 18:44:19
Postat av: linda

fiiint. då kan du putsa fönster!!!

2009-09-04 @ 12:28:38
Postat av: Martina

Nu får du uppdatera läget igen, Kussen;)

2009-09-12 @ 09:13:24
Postat av: Peter Larsson

Hej Jon!

Bra blogg och bra kämpat!

Själv använder jag rullstol sen 1991.

Bröt ryggen i en fallolycka och har en komplett Th5-6 skada. Låg i Lund hela min rehab men har varit i Orup vid 2 tillfällen. Kör 4-hjuling sen 92 och handcyklar så där lagom! Borde cykla mer då magen...hrm...har blivit lite större!



Ska följa din blogg så uppdatera!



Mvh Peter

2009-09-14 @ 16:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0