20 september 2009 - ½ år sen sen olyckan...

Ja idag är de minsann 6 månader sedan jag skadade mig....känns helt sjukt att tiden gått så fort....de är blandade känslor men för tillfället så känns det ändå rätt OK trots omständigheterna!

I fredags var jag då i Lund och tog några röntgenbilder, både på rygg samt på njurar å urinvägar. Det sist nämnda gjordes i så kallad skiktröntgen med kontrastvätska...så de injicerade en jodlösning i blodet...blev lite varm i överkroppen en stund, men de gick över rätt snabbt. Ett samtal med min kirurg å sen va de över där! Plockade ut mina röntgen bilder. De va rätt intressant och se hur pass stor ingreppet trots allt är...huajaja...

Efter mitt besök på Lasarettet åkte jag å hälsade på syrran Emmy som bor i Lund å va ledig för dagen. Var ute å åt lite gott samt pratade lite skit! Väldigt trevligt! Sen var det vidare till Orup å prata med det teamet som hade hand om mig där. Alltid skoj att se folket där igen, dock va de mkt lugnt å patienterna hade åkt hem över helgen för permiss!

Efter besöket på Orup installerade jag mig påett vandrarhem iHöör, tanken var att gå ut med "brottslingen" och "medb rottslingarna" och ta en ett flera öl...vilket vi även gjorde! Mycket trevlig kväll!! Så nu vet jag att de funkar att bo på vandrarhem också, vilket är kanon! Detta får ja göra om fler gånger känns de som!

På lördagen åkte jag förbi Oscar och Fia i Älmhult och hälsade på dem! Va länge sen vi sågs och det var trevligt å se dem igen! Väl hemma i Växjö tog jag mig en dusch en va det vidare till Målerås, där det va veteranbilsträff...dock kom ja rätt sent så jag missade det mesta, men lite fickm an ju se! Kvällen blev hos Tobbe å Nina i Nybro med Björn å en påse blandad öl, som vi hade lite "ölprovning" på.

Idag har jag mest tagit de lugnt...åkt i syrrans nya bil...en Golf...helt OK liten bil får jag väl lov å erkänna, även om ja tyckte hon skulle ha en SAAB;-) Sen var jag förbi Vikke å Malinen som var mitt i sin husrenovering och hälsade på en stund! Nu är jag åter i Växjö och kvällen kommer nog avslutas med en kall öl och film:-)
Lyckad helg måste jag säga! Mer sånt!




Kommentarer
Postat av: matilda

kämpa på!! :)



...min storebror var med i en bilolycka och bröt ryggen...

2009-09-23 @ 23:16:12
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag är så grymt imponerad av dig! Kollar din blogg varje vecka, den ger mig perspektiv och en mäktig känsla av att allt är möjligt. Du är så härlig, stark och otroligt inspirerande!

Stort tack!

2009-09-27 @ 16:14:01
Postat av: malinen

haha, kul att du fick ha glasögnen på.. ser rätt kul ut=P

2009-11-04 @ 11:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0