15 september 2009 - Full rulle!

Jävlar va de händer mkt grejer mellan varje gång ja får tummen ur å sätter mig vid bloggen å skriver ner va ja sysslar med under tiden ja anpassar mig till mitt nya liv, som jag för övrigt inte har ändrat så mkt på trots allt! Känns skönt att jag trots allt upplever det så!

Dock slåss jag med mina ömma handleder och avdomnade fingrar. För en vecka sedan var jag hos tandläkaren, inga problem där, allt såg bra ut å han slipade till de tänderna som ja skadade, annars inga hål och frid å fröjd! De va skönt:-)! Vidare till ortopeden här i Växjö får å kolla upp mina förbannade handleder då....svaret blev operation av båda handlederna....en i taget någon gång nu i höst...hoppas jag kommer klara mig från å ha hemtjänst igen! Hoppas kunna klara mig genom att bo hos mor å far en runda igen å få så mkt hjälp ja behöver av dem, men ändå klara toabesöket å enkla förflyttningar till toa, duschstol å rullstol. Men de återstår å se å hoppas inte de krockar med höstlägret med rekryteringsgruppen. Men lika bra å få de gjort så att de går bättre å köra fyrhjulingen! Gör galet ont å köra den då jag får hålla emot en hel del i styret.

Åååå just de....de har ja ju glömt å nämna...har ju kört fyrhjulingen på "riktigt" nu med:-) Funkade fint med växlingen å bromsen å genom att spänna en rem under mina ben å dra ihop så klämmer ja fast mig med knäna runt tanken, precis som man gör då man kör på vanligt vis. Mycket skoj å skön känsla å va uppe igen! Men som sagt, mina händer gör så himla ont så man kan inte kör länge innan de gör ont som fan.


I fredags hade vi kräftskiva med jobbet som jag va med å anordnade! Va en riktigt trevlig tillställning! Helgen dessförinnan hade vi kräftskiva hemma i byn hos vikke å malinen! Även det va en mkt lyckad kväll!  Har även hunnit med bröllopsfester å inflyttningsfestar med:-)

Övrigt...jo just det, bilen har trimmats med....så nu rymmer den 290 små ponnies, så det va en trevlig uppgradering:-)

Å i helgen hade vi även besök av kusinerna på morsans håll, som va å firade hennes 50 årsdag! Va trevligt å träffa dem!

Nu sitter jag vi köksbordet, mätt efter att ha mosat i mig en tallrik med min kryddstarka pyttipanna å två ägg...enkelt å gott...va mer kan man begära:-)?

SLänger in någon bild med:-)


Uppe på maskinen:-)

Bakifrån med nya ljuddämparen som låter mumma:D

Min nya rullstol...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0