8 maj 2009 - Mönsterås, delmål nr.1 done!

Nu är man hemkommen från en riktig heldag.

Upp klockan 6.10, kläs på, ut å äta frukost, in på toaletten, full rulle (ordagrant då Susanne å Brittel körde 200 blås för å få iväg mig!!:-) Vidare in i bussen där vi gjorde förflyttningen vi övade på igår! Gick mkt smidigt och snabbt och kändes rätt bra att sitta i denna bussen.  Iväg kl. 7.30....

Framme vid Mönsterås Bruk klockan 10.50, strålande solsken. Kjellman från jobbet möter upp oss samt Felix som jobbar där på bruket. In en runda på kontoret och sedan in i katinan för att äta mat. Biff stroganoff med ris, helt OK! Bruket bjuder, tackar för det:-) Det första jag gör är att första gaffeln med såsig biff stroganoff med lätthet placeras på min vita tröja..heja invalido med 2 mil från tallrik till huvud! Hur som, fint väder så av med överrocken!

Sedan gav vi oss iväg till montaget av återvinningen vid TM4 (TorkMaskin 4). Där möter vi upp montageledare Peter som står där å njuter i solen, sånt kan montageledare göra då konstruktören gjort ett bra jobb...mmmhmm;-)
Allt såg bra ut och alltid lika skoj å se det man ritat i verkligheten. Dock  va de mkt byggnadsställningar, mobilkranar och rörpulare ivägen så man fick inget riktigt helhetsintryck av anläggningen, mer än att det satt på plats. Fick vara med om att de sista delarna kom på plats (Skorstenen mm) så de kändes riktigt fint att man klarade av att komma hit!

Var sedan och kollade på torkmaskinerna och visade runt lite för pappa som inte sett något sånt här innan. Verkade uppskattas! Efter rundturen drog vi in på kontoret igen och pratade med projektledaren från bruket, Lasse, mkt trevlig herre som hade fixat med alla tillstånd å grejer för att få in mig å min far som ledsagare.

Vid 16 tiden kom min taxi som skulle ta mig hem till Målerås. Förflyttningen gick smidigt och efter ytterligare 9 mil, idag totalt 35-40 mil, är man åter i Målerås. Avlastat mig i sängen samt fått i mig en öl....kan de bli bättre:-)?

Dessutom ringde SoL handläggaren i Växjö, så nu måste jag krabba å dona lite med det i veckan. Fick betala en avgift på 1700 kr för att ha ledsagare, men tror försäkringsbolaget står för den kostnaden, men de skall undersökas!

Nu skall ja ut å rulla lite i byn med en öl! På återseende!

Kommentarer
Postat av: Bjorn

Tjaba ar pa Florida nu du gutt! 30 grader i luft och i vattnet, alla halsar vi syns om tre veckor



Bjorn J

2009-05-09 @ 03:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0