7 maj 2009 - Back on the track....

Svalt gårdagens nederlag relativt bra nu tycker jag. Nu vill jag till Mönsterås igen! I o m att de har fixat med tillstånd för att pappa skulle få vara med inne och hela det kittet så känns de  så jälva dumt att inte åka dit! Så idag blir det fullt upp med å fixa färdtjänster till å från bruket. Från bruket är det stora gisslet då den resan måste anordnas lokalt....men de skall förhoppningsvis lösas under  dagen.

Vi skall idag även träna på förflyttning från rullstol till buss, så pappa kommer å hjälper till. Detta för att få åka sittande transport. Dessutom så skall vi testa en ny rullstol...lite smidigare än den jag har nu.
Så tanken är att vi kommer åka härifrån tidigt imorgon direkt till Mönsterås Bruk. Vara där några timmar, och sedan åka hem till Målerås å va där över helgen.

För att se något positivt i det hela så ser jag det såhär:

1. Jag ser det som så att  denna månaden jag får offra, kommer bli min biljett till ett liv på benen igen! (Oavsett vad någon läkare säger....vet att de inte finns några medicinska beälgg för detta men det är min bild av det hela)
2. Jag kommer bli av med restriktionerna tills Sweden Rock, är inte röntgen gjord innan dess (vilket den dock skall vara) så skiter jag i restriktionerna å åker ändå, för det har då gott den föreskrivna tiden!
3. I o m att läkaren påstår att  det inte är läkt än, så känns det som att det fortfarande är svullet och irriterat, vilket borde leda till att det fortfarande finns goda chanser till att mer å mer kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Martina

Vilken härlig inställning du har. Du är helt otrolig, hoppas du vet om det!?

2009-05-07 @ 09:59:38
Postat av: Petra

Det är bra,Jon.Kämpa vidare!

2009-05-07 @ 11:47:13
Postat av: Evelina A

Kämpa på!



Det är ju kul med pappersbruk ;-)

2009-05-07 @ 19:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0