28 maj 2009 - Anonyma kommentarer....

....ge er tillkänna!:-) Alltid roligare å veta vem som är hjärnan bakom alla fina kommentarer! Tydligen ligger det ett tryck på mig att fortsätta med dessa krig / bus....och de kommer det nog göra....får se vem som drar första strået bara:-) Det är himla skoj de händer lite om dagarna, och då såna här roliga saker....gör allt mkt enklare och roligare. Dock så är man ju i parterunderläge då man jävlas från rullstol eller liggandes i sängen. Men tids nog vinner alltid den svage eller hur de nu hette:-)?

Har dock nu i dagarna börjat känna att man inte gör något "viktigt"....rätt jobbigt då man är van att jobba och bidra med sitt till stacken. Nu umgås man med sköteskor å systrar som jobbar dagligen med en själv, medans man själv bara är ett pucko som inte gör något vettigt/viktigt för verksamheten (ja jag vet jag jobbar med mig själv just nu). De är experter på sitt men jag är bara en patient. Så nu tycker ja de skulle vara skoj med ombytta roller så de får vara de som står å inte fattar något eller de som blir omhändertagna...slippa den där sköterska/patient känslan...så jag har föreslagit att de fixar en minibuss och kommer hem å besöker mig i Målerås så skall ja guida dem på glasbruket, där man har jobbat tidigare. Troligen lite mer intressant än att jag visar vad jag jobbar med nu för tiden, även om det är intressant för den inbitne cellulosafantasten;-) Hoppas de kan bli något med denna lilla plan....för att få upprättelse så man inte behöver vara det där puckot som inte kan något;-)

Sen när min restriktioner är borta så man bara kan åka in till Höör å äta på restaurang med folket här hade känts så mkt bättre även det, umgås som vanliga, inte som patient/sköterska, utan på samma nivå....om ni förstår....?

Hade ett intressant besök av en kille från rekryteringsgruppen/FIFH. Han visade lite knep för att bl.a. klä på sig kläder mm. Dock är hans skada högre än min så han har ingen handfunktion och saknar viss armfunktion. Men likt fan klarade han å klä på sig själv! Riktigt imponerande, även om det var lite omständigt och klurigt, så gick det att göra....!

Imorgon är det hemresa! Skall bli skoj att komma till Målerås igen!

Kommentarer
Postat av: Tolle o Cecilia i Alstermo

Hej Jon! Vi följer o kollar din blogg varje dag!

Du är en kämpe med rätt glöd! Det betyder mycket att kunna fiska o ta en öl (eller 8), hi hi! Fortsätt i samma positiva anda!

Tolle o Cecilia m fam

2009-05-28 @ 23:53:10
Postat av: Martina

Veckorna går fort du! Hälsa familjen igen. Tänker på dig! Kram!

2009-05-29 @ 12:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0