20 maj 2009 - Växjöresa med besök på kontoret!

Idag har jag varit på utflykt! Efter att hemtjänsten varit här på morgonen, knölades jag in, men visst besvär, in i en minibuss pappa hyrt i Alstermo. Väl på plats i bilen va de helt ok, men den va låg i tak samt svår att komma nära intill med rullstolen, så de tog lite tid och det kändes rätt obehagligt, men mor å far tog de försiktigt så det gick smärtfritt!

I Lenhovda plockade vi upp syrran som också ville med. Vi kom även på att vi glömt nyckeln till lägenheten, men fick tag på hyresvärden så det löste sig! Vid kl. 12 var jag vid jobbet och kunna rulla in där. Funkade rätt bra där inne, men visst, lite besvärligt var det med vissa dörrar. Men de kommer ju bli bättre med andra stolen å inga restriktioner.

Väldigt kul å träffa folket på jobbet, längtar tillbaka å få kunna komma tillbaka till en vanlig vardag! 3 timmar var jag där å så fort som de gick så fort har nog aldrig en arbetsdag gått:-) Men som sagt, väldigt skoj att träffa så mycket folk, mycket trevlig uppslutning av folk som fortfarande jobbade!

Sen åkte vi vidare till Adonis pizzeria, fick förklara för mr. Adonis Jr. om min situation (stamkund som man är). Där mosade jag i mig en klassisk Maria med stark sås...mao en kebabpizza med räkor (de ni "medbrottslingar":-)

Sen fortsatte vi vår färd mot lägenheten. SKönt å få komma hem å se hur de såg ut där! Skall bli riktigt gott då man kan bo där igen! Lyckes även få med mig en flaska whiskey hem innnan vi for...så ja slipper pissa så satans mkt;-)

Nu väl hemma, liggande i sängen, med en öl i fönsterbrädan och datorn i knät, får man väl sumera det hela som en väldigt trevlig utflykt!

Se va som händer med resten av ledigheten. Imorgon är ju resten av folket lediga med. Kanske blir de någe grillning eller något (tips:-)?

Här skall vi in.....

...å här va de trångt:-)

Kommentarer
Postat av: Martina

Oj, fick du med morsan på bild oxå. Det var inte dåligt:)

2009-05-20 @ 19:34:32
Postat av: Ida

Det ser läskigt ut att åka uppför den rampen!

2009-05-20 @ 20:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0