10 maj 2009 - Tillbaka i Orup igen

Ja det var den helgen det. Tyvärr en rätt dryg helg om man bortser från Mönsterås besöket. Igårkväll var jag och hälsade på hos Vikke å Malinen iaf, de va trevligt och skoj att se deras renoverade hus samt deras nya hund Abbe. Med där var även Dennis, Johanna å Ronja. Kollade på film och hade det bra.

Dock bestod större delen av lördagen av väntan att de skulle hända något skoj. Likaså idag, dock kom Bocklis förbi en runda vilket var trevligt! Vi tog en runda i byn, men inte mkt folk ute direkt.

Vid 15.45 skulle skjutsen hem komma...dock hade de gjort en liten miss i protokollet, så vid 15.45 så befann de sig vid Mönsterås Bruk igen...alltså där jag släpptes av på fredagen! De hade klantat till det å skickat bilen dit på hemresan med! Så en timma senare kom skjutsen så ja kunde ta mig tillbaka till Orup.

För att summera helgen så har jag kommit fram till att jag kommer behöva en hel del hjälp av mina vänner för å "stå ut" denna månaden som mina restriktioner förlängdes. I o m att jag inte kan åka bil och ta mig till andra ställen blir de förbannat drygt å tråkigt att vara hemma om man ej får besök eller hittar på något i byn som ja kan ta mig till. Nu överväger ja å inte komma hem varje helg (långa resor och att de kanske inte är några kompisar tillgängliga), dock är de något som ingår i rehabliteringsplanen, så de vill man skall vara hemma om helgerna bara man klarar sig. Så nu får man helt enkelt planera upp helgerna och hoppas så många som möjligt kan ställa upp på å träffas hemma i Målerås! Det uppskattas väldigt mkt från min sida och jag hoppas inte de förstår för er där hemma:-)

Avslutningsvis lite bilder från Mönsterås.

Montageplatsen. 2 st mobilkranar till vårt förfogande.
Mitt första konstruktionsprojekt monterat och nästan klart:-) Delar av det är kvar av det befintliga.

Nöjd konstruktionsledare! Delmål 1 avklarat:-)


Samt sista bilden från lördagskvällsavlastningen:

Öl med sugrör och ostbågar i sängen:-D

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Jon!

Jag tror att jag såg dig när vi körde tillbaka till Kalmar efter dopet. Jag antog att skjutsen missat dig på något sätt...Synd att du inte kunde vara med på dopet. Thelma skrek mest hela tiden men det gjorde ju inget, det får man ju när man är bebis;) Däremot missade du en himla massa kakor och tårtor. Farfar åt sig mätt och go;)Så det var ju bra...Trist att du haft en seg helg, hoppas det händer mer nästa helg för dig. Kram!

2009-05-10 @ 21:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0