20 mars 2009 - Olyckan

Tiden var fredag eftermiddag. Jag va hemma hos föräldrarna i Målerås. Såg fram emot en härlig grusbus runda med MC. Körde ut i skogen på vägar som jag känner till rätt väl. Komm er till ett parti med en del krön som brukar vara sköna att köra över. Dock får jag sladd över första krönet. Motorcykeln går av vägen, in i en sten,  jag flyger över styret, landar på huvudet (hör ett knak), landar på rygg under en gran. Vaken hela tiden och efter kort sinnesförvirring då jag ej kände mina ben. Tar mig samman och plockar upp mobilen (som jag höll på att köra ifrån) ringer mor å far, så de får kontakta 112. Ringer Viktor och Malinen så de kommer ut och håller mig sällskap. Efter en tid kommer räddningstjänsten.

Efter hjälp av familj, kompisar och räddningstjänsten tog ja mig in till Växjö lasarett där de gjorde första röntgen och kollen av mig. Sedan gick färden mot Lund i ambulans. Jobbigt som fan med mkt smärta i rygg då jag fortfarande låg på en "traumabräda". Efter ankomst till Lund är minnet vädligt diffust och det beror väl på all smärtstillande jag fick i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0