3 juni 2009 - Misär å elände!

Ja idag va ju just en bra dag.....börjar morgonen med att Annelie försöker väcka mig genom att slå sönder en uppblåst gummihandske...hon misslyckas med skall ändå få upp mig väldigt tidigt! Jag som hade planerat sovmorgon då ja inte hade övningar förräns kl. 11!! Till råga på allt fick hon hjälp av Malin med,,,,,de trodde ja inte om henne, att hon allierat sig med "medbrottslingarna"...hehe;-)

Men är man chef på stället så måste man vissa vem som bestämmer också. Så väl inne i duschen så fick jag en upprättelse som duger. Placerade duschmunstycket så att jag bara genom en snabb handrörelse kunde få en fin vattenstråle riktad mot en sköterska som i detta fallet blev just Annelie:-) Lyckades träffa henne rätt bra, kanske väl bra då hon blev rejält blöt:-) Men men, så går de när man mucker med fel person:-) Och dessutom så har hon retat mig för att jag hörde fel igår...."Vilken tid startar den" fick jag till "Spaden?"....detta kommer ja få leva med ett tag här tror ja:-)

Sen till misären och eländet.....de katetrar ja kör med har de bytt ute materialet på! de tidigare PVC rören har ersatts med PVC-fria rör...mkt stelare och annan ytbeläggning, vilket gör att jag har ett rent helvete att komma igenom!! Tycker  de är lagom irriterande att just bara använda skiten, å nu när man inte ens kan använda dem så är de ju inte roligare direkt....den gamla typen skall helt enkelt inte tillverkas längre sägs det.....men hoppas kroppen kan godta de här annars blir de jobbigt....

Elände nummer 2 är att det uppstått en spricka till i baken. På samma ställe som den tidigare, fast denna är inte lika långt gången och mkt mindre, så de säger att  de är lugnt, men måste avlasta ännu mer nu till sweden rock. SUrt som fan att de skall hända sånt nu! Även om ja sköter min avlastning och är noga med att lyfta mig ofta. Kan vara värmen å fukten som skapat sprickan....jävla värme!

Idag är även min reservtidsdag för röntgen, men de är högst osannolikt ja får något idag...så på fredag blir dagen D!!

Fick även en present som låg på min dator då ja kom från träningen....troligen från någon som försöker fjäska lite in sig lite hos mig;-) eller vill den mig något ont....?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0