25 juni 2009 - Bilförflyttning

Smärtan i händer å handleder samt rygg sitter som klistrade...men likt fan måste man komma vidare å upp ur sängen på morgonen samt klä sig. De går men de är ingen njutning! Väl uppe är cirkusen igång sen iaf.

Idag är det dock en lugn dag med inte så mkt på schemat...inget tungt iaf förrutom att jag gjorde en del förflyttningar då vi provade ut olika dynor till rullstolen. Har även tänjt lite armar för å försöka komma runt mina smärtor å domningar. Läkaren kollade handlederna å gjorde något test men de lutade inte åt Karpaltunnelsyndrom så de vva ju skönt, så de är nog bara en vanlig förslitningsskada...som ja skall försöka ta de lugnt med....vilket inte är så lätt....skall lära mig att be mer om hjälp....med start från helgen:-)

Hade även besök av en annan kille som legat här inne, Jesper, han visade hur han gjorde till å från bil samt plocka isär stolen och plocka ihop den igen. Han gjorde förflyttningen utan glidbräda å de såg väldigt lätt ut, så jag testade med å de va faktiskt inga problem....så nu kan vi snart slopa den extra prylen med! Känns bra som fan, gutt med framsteg:-)

Kommentarer
Postat av: Martina

Fan vad bra jobbat! Jag kan tänka mig att träningsvärken är grym, du använder väl muskler nu som du inte använt innan. Träffade på din mor med väninnor i Kalmar idag. De satt och gottade sig i solen:)Vi pratade om din blogg och att vi läser den varje dag, så nu väntar jag på kommentarer här från Birgitta också;) Jag och Tobbe hade tänkt hälsa på dig v. 28 eftersom vi har semester då och ska ned till Skåne men du är ju utskriven (eller vad det heter?) då fick jag veta. Så kanske vi hälsar på dig i Målle om vi får ihop det tidsmässigt. Kram!

2009-06-25 @ 19:50:07
Postat av: Okända damen

Hoppas att du fortsätter att blogga även sedan du blivit utskriven.

Vi måste ju få veta hur det går för dig.

Håller mina tummar för att allt ska gå bra för dig.

2009-06-25 @ 22:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0