24 juni 2009 - Rullstolsutprovning!

Idag har även det varit en händelserik dag. Vaknar, inser som vanligt hur grymt jävla ont jag har i det som återstår av kännbar kropp....tar mig upp å äter frukost. Sen väntar duschen som jag får lite assistans från arbetsterapeuten Lotte. Efter det va det träning av förflyttning till bil (vilket jag klarar bra med glidbräda) och demontage och manotage av rullstolen från bilen. Lyckades med det även om tekniken behöver finslipas en hel del innan de är smidigt....

Sen va de in till Lund för cystometri, en undersökning av urinblåsan. Där konstaterades det att min blåsa är en riktig festblåsa å klarar stora volymer utan å äventyra min hälsa! Då blev ölmagen glad:-D Passade såklart på å besöka ortopedavdelning 11 då man väl va där. Lika trevligt som vanligt och kul å se folket som vårdade mig väl första veckan:-)

Tillbaka på Orup va de dags å prova ut rullstol. En tjej från Panthera kom å så testade vi lite olika lösningar å lyssnade på va hon tyckte. Större hjul och andra ryggar kunde man välja bland. Så nu gick jag upp en hjulstorlek för å få de så bra som möjligt med höjden utan att de blir för otympligt. Dock kunde ja ej testa den hjulhöjden då det va specialdiameter, men de blev nog den bästa kompromissen mellan de jag har på denna stolen, 24" hjul, och de som hon hade med, 26" hjul....nu blir de 25" hjul så den blir någon centimeter högre vid fötterna som va den punkt som vi ville få upp lite från backen!

Nu är man som vanligt sliten å högerhanden halvt bortdomnad....tänkte ja skulle ta å glo lite TV nu å vila en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0