15 juni 2009 - 2 cm....

....2 cm....ja det är så mkt som min rullstol är bredare än ingången till toaletten i stugan vi skall hyra till midsommar!! Retfullt som fan, även om de går å lösa på annat sätt med att åka till någon camping eller restaurang med handikappstoalett...men hade varit sååå satans skönt å få uträtta detta behov i stugan istället för å krabba med sånt! Då det är tillräckligt jobbigt med å just nu lära sig att klara av toabesöket själv så kommer det på mer motgångar....de tar tyvärr ner det roliga en del, men de måste gå å lösa. Kan t o m vara så att jag har löst problemet redan nu. Har hittat en annan stol med mindre chambervinkel (hjulens luftning) som vi mätte upp till 60,5cm bred:-) alltså skulle denna mkt troligen komma in på den toan....sen finns de ju andra ideer...plocka bort drivringarna för å komma in på toa kan va en plan med. Ja hur som helst löser det sig, på ett eller annat sätt...men hoppas de blir på ett, efter omständigheterna, smidigt sätt....

Idag har jag även badat igen...tränat på gymmet, kollat upp med körkortet (hur de funkar med handreglage mm), kollat upp med arbetsterapeuten angående min lägenhet å toasits...inte fått tag på arbetsterapeuten i vxö än dock men skall prata med henne imorgon. Vi firade även midsommar här ikväll med lite tårta...inte fel.

Avslutar med några bilder från Sweden Rock.

Felix å jag på vift

Gänget samlat på handikappsrampen.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det var trevligt att få träffa dig i måndags =))

Ha d fint /Gänget från Ortopeden

2009-06-17 @ 09:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0