14 juni 2009 - Olycksplatsen skådad.

Idag har jag varit med Vikke å Malinen å hunden Abbe på tur i skogarna i Vikkes V4. Åkte förbi där jag skrotade av med motorcykeln och fick se hur det såg ut och vart jag låg. Låg inte så långt från vägen som jag hade för mig, men hade ju flygt en bit iaf. Kändes lite konstigt att åka vägen igen, speciellt vägen som följde, alltså den vägen ja skulle ha kört om ja inte skrotat av! Men hur som var det på sätt å vis rätt skönt att åka tillbaka dit med de personerna som va på plats först också. 20 mars, dagen som förändrade mitt liv....

Har inte gjort så mkt mer idag, lät hemtjänsten göra allt jobb idag på morgonen för att spara lite på mina krafter. Behövdes efter gårdagens strapatser med den minimala toalettsitsen!!! Igår kväll va Tomme å Annie på besök en runda, sen stack ja till BJ å sen drog vi ut på byn. Avslutade kvällen med att hänga med Vikke till nybro då han agerade fyllechaffis åt damerna i byn:-)

Nu sitter man här i Orup igen. Hade varit skönt å stanna hemma i Målerås lite längre men behöver ju komma hit å träna så ja klarar mig till Midsommar. Tänkte detta skulle vara en kortvecka, men schemat är lagt så ja har uppgifter å göra tills torsdag förmiddag, men funderar på å sticka redan på onsdag kväll. Men visst behöver ju träningen med. Får se hur ja gör! Måste dock se till att fixa en större toasits nu till midsommar än den jävlen ja hade med i helgen!

Dessutom har mor, far å syster varit i min lägenhet idag och satt ihop min nya säng. Såg ut å bli riktigt bra. Dock märkte vi att min rullstol inte kommer in på toaletten!! Tydligen är det så litet dörrhål som 58 cm!! Då dörren inte kan öppnar riktigt fullt ut. Dörrenhålet i sig är 61 cm men de hjälper inte då stolen är 63 cm bred! Helvetes fan! Så nu måste de fixas med innan man kan flytta in....eventuellt måste man ju hitta ett annat boende....huajajaja!! eländes elände! Hoppas åtminstonne att dörren i stugan vi skall hyra till midsommar i Mellbystrand på västkusten är bredare så ja kommer in där! Annars får man i värsta fall åka till någon restaurang eller likande med handikappstoa på morgonen och fixa sina behov där!

BIlder från olycksstället:

Där nere i skogen låg jag under en liten gran.

Stenarna som ja körde in i som gjorde att jag flög över styret å landade illa:-(

Genom bakrutan på bilen. Därifrån kom jag över det krönet.....slask i svackan å sen åt helvete!

Bilder på min nya säng:-)


Som en parentes hade sköteskorna Git och Annelie haft skoj idag då de flyttat in mina grejer....hela rummet va upp å ner i princip:)

Här bor Jon 5 år....

Anslagstavlan hängande i TVn, sängen mitt i rummet, fiskerullen hängandes i fönstret, hantlar på huvudkudden mm mm....galna jävlar:-)

Nu skall vi dock äta lite pizza! Gottis!

Kommentarer
Postat av: Bengt Friman

Hej Jon,



Hoppas det löser sig med "ringen". Det är bra kämpat men tyvärr kommer det alltid lite motgångar men ta det bara lugnt så löser det.

Ha en trevlig midsommar.



/Bengt

2009-06-15 @ 12:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0