16 augusti 2009 - Första veckan avklarad!

Nu sitter man här i Växjö igen! Första arbetsveckan är avklarad! Känns skönt att de har funkat så bra med jobbet och allt, men visst känns det i kroppen efter en dag trots att det bara är 4h arbetsdagar. Nu inser man hur jobbigt allt är då man inte är i riktigt god form, så denna veckan kommer träningen att inledas på allvar!

Tidigare i veckan blev de rätt mkt gjort efter arbetstid vilket är en jävla tur, då jag mått dåligt som fan av att inte ha något att göra å alla vännerna hemma i Målerås. Men i tisdags fick jag besök av Hugo, satt å snackade lite skit å fikade! Trevligt med såna aktiviteter å alltid skoj att lära känna lite nytt folk så man slipper sitta själv här å glo!

På onsdagen var de ännu en arbetsdag, men p g a att i hade möte på dagen började ja inte förräns kl. 10, vilket inte va helt fel:-) På eftermiddagen va jag sedan och justerade min rullstol då jag upplevde att ryggstödet va väldigt bakåtlutat...inget jag reagerade på dagen då jag hämtat ut den! Men de blev en rejäl skillnad! På kvällen avr jag hemma hos min jobbarkompis Mattias och hans fru Charlotte och deras son, där vi grillade lite korv och drack öl och hade trevligt! De bor lite längre upp på backen här på Högstorp så jag bestämde mig för att rulla upp dit, men helvete va de tog hårt på mina handleder och händer. Känner att domningarna i vänsterhanden ökat markant nu och att de under natten domnar bort totalt å är väldigt ömma på morgonen....inte bra!

På torsdagen kom jobbarkompis Peter på besök, vi åt vitlöksbaguetter å åt kräftor! Smarrigt och trevligt det med! Så här innehållsrika veckor hade ja aldrig innan här i Växjö, å detta är något som jag verkligen saknat med Växjö så jag hoppas de kan hålla i sig i någolunda liknande stil iaf:-)

På fredagen bar det av mot Målerås igen. Var på bio med dennis, Johanna å Björn...Public Enemies hette den å va helt OK! Funakde bra att ta sig in på bion å skönt å sitta i en riktig biostol! Behövde dock hjälp att ta mig upp för den rätt så flacka trappan som man går upp för att komma till stolraderna, men de gick fint!

Lördagen spenderade ja ute på crossbanen i Eriksmåla där pojkarna körde av sig lite....som vanligt blir man sjukt sugen på å köra själv, men de är ändå rätt skoj att kolla på iaf! Vi avrundade med en lunch på vägkrogen i Eriksmåla sen åkte vi hem till Dennis å Johanna å drack lite pilsner, åt pizza å spelade kort till kvällen!

Och så är vi tillbaka i TV-soffan här i Växjö. Stundande vecka hoppas jag blir bra den med!

Kommentarer
Postat av: Martina

Nu får du allt ta och blogga lite, kussen!:/

2009-08-27 @ 22:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0