9 april 2009 - Drygt...

Dryg dag de här! Har nu iaf haft besök av Tomme och Annie, de va väldigt trevligt (som vanligt då de kommer besök)! SÅ vi har snackat, kört en runda med rullstolen runt sjukhuset, suttit och haft det skönt i solen.

Annars har det varit lite drygt idag. Man vill hem till nära och kära nu, tillbaka till vardagen, helst gående! Men så är ju inte riktigt fallet nu dessvärre, vilket suger lite. Men trots allt, håller humöret uppe och ser framåt istället. Det ligger inte så himla långt fram i tiden innan jag får komma hem och kunna umgås med kompisar och familj igen. Hembesök och permissioner ligger ännu närmare, dock så är man ju inte lika självständig nu till en början, men de kommer ändå bli skönt att komma hem!

Nu återstår det nog runt 4 veckor tills jag får genomgå röntgen i Lund för att se så de läkt ihop riktigt. Är så fallet så slipper jag alla restriktioner = fullt ös på träning och lära sig anpassas! Vill 4 veckor fram NU!! Söv ner mig å väck mig när vi är framme! Hehe men man får se då som så att denna tiden man har nu innan så får man ändå chansen att komma igång till den milda grad att leder hålls mjuka och följsamma, samt att vissa musklergrupper(armarna) kan tränas upp, sakta men säkert!

Efter att mina restriktioner upphört verkar det som de räknar med 4-5 veckor träning och anpassning här för att kunna börja leva ett självständigt liv igen. Fortsatt träning kommer sedan ske på hemmaplan i Växjö. Kanske att man jobbar halvtid och sedan tränar på eftermiddagarna. Ja detta ser man verkligen framemot!

Har även varit i kontakt med bilanpassarna. Lutar mest åt att köpa en egen bil å skita i bilstödet. Lång handläggningstid samt att man måste ha intyg på att man ej kommer bli "återställd" och att man kommer vara i behov av anpassnigen. Jag vill fan inte ha något intyg på det! Jag skall ju för fan upp på bena igen! Helt fel moraliskt i mitt huvud, så nu kör jag på utan detta stödet!

Se va som händer ikväll, lugnt här på avdelningen, inte många kvar. De gör att man får en lite dyster tillvaro.,...men de är säkert några trevliga sköterskor man kan snacka med ikväll så de skall nog rulla på!

Kommentarer
Postat av: Martina

Viket skit med intyget? Håller med dig fullständigt om det!!! Hoppas du får börja hårdträna snart då. Förstår att det måste vara drygt stundvis där du är. Glöm inte att vi alla tänker på dig hela tiden och att du är med i våra hjärtan. Jag håller tummarna för dig, Jone! Sen är det ju förståeligt att du inte kan vara på topp varje dag!? Det är inget fel att må piss stundvis, det kan leda till gott det också...Om du fattar vad jag menar...

2009-04-09 @ 18:34:06
Postat av: Henke Räddningstjänsten

Tjena Jon! Kul att se att du håller ångan uppe! Fortsätt så! Härligt att du går på helskäggsstilen! Det gillar väl sköterskorna=))



Keep on Rockin!

2009-04-09 @ 21:56:42
Postat av: Löjan

Håller med, skippa rakningen!

2009-04-10 @ 10:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0