5 april 2009 - Känsla av hemlängtan

Då har första helgen passerat. Riktigt skoj med besök från hemtrakten! Dock känner man att efter dessa besök kryper hemlängtan på. Man vill hem till nära och kära och komma tillbaka till sina vanliga vardag med kompisar och festligheter! Men man får helt enkelt lugna sig och ta dag för dag. Det är ju trots allt inte så långt fram i tiden som permissionerna börjar...och inte heller så himla långt fram tills jag är utskriven och klarar mig på egen hand, även om rehabliteringsarbete kommer ske på hemmaplan istället. Detta är något man verkligen ser fram emot!

Dock är jag tämligen säker på att hemlängtan kommer att mildras under veckorna. Då har man fullt upp med träningen att tänka på + att man inte har denna nära kontakten med folket där hemma som kommer på besök. Håller man kontakten över telefon och dator är det lättare att hålla distans på det hela på något sätt....svårt å förklara. Men självklart uppskattar man ju ett IRL besök framför telefon och dator, men de blir också större saknad när folket åker hem. Men den som väntar på något gott!! 17 april skall bli en skön dag! Även om de bara är över dagen hoppas jag man får träffa lite folk där hemma! Påskhelgen blir man kvar här med....välkomna;-)

Skall fixa flourtuggummi nu med, tack Suzanne för tipset:-) känns som tandtrollen har happy hour i käften 24/7 så jävla mkt godis som man får av besökarna:-D 

Imorgon börjar träningen igen och det skall bli skönt att komma igång igen och fokusera mot målet!

En trött, sliten och skäggig, men överlag rätt glad Jonen fångad på bild framför sin dautor:-)


Kommentarer
Postat av: Martina

Snyggt med skägget;)

2009-04-05 @ 22:34:31
Postat av: Martina

Jo, det har jag: martina[email protected]

2009-04-05 @ 22:36:38
Postat av: Emma N

du är så stark Jon, kämpa på och ta hand om dig!

/emma N

2009-04-06 @ 08:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0