28 april 2009 - Undersökning....

Idag har doktorn gjort en lite smått jobbig undersökning som involverar de ädlare delarna så att  säga. Detta för att utreda om skadan är komplett (kört) eller inkomplett (finns chans)...en slags neurologisk undersökning....dessvärre gav detta ett negativt utslag denna  gången:-( Ingen reflexmässig aktivitet som sig bör.... Men jag tänker, de är inte länge sen skadan inträffade, de är fortfarande svullet...så ge det lite mer tid så skall de väl fan till!!! Mina känslor, om än jobbiga, är dock ett gott tecken på att de är någon kontakt. Dock så sa läkaren att jag skulle räkna med att vara beroende av en rullstol fler år framöver...och visst det är jag, men de skall inte ta bort hoppet om att komma upp igen, för det ska ja! Om de så kommer ta 50 år!!! Läkare har haft fel förrut, och jag har haft rätt innan iaf;-) Självkänslan säger iaf att ja skall upp på benen förr eller senare! Så man får bara kämpa på å försöka se framåt....även om det känns lite tyngre idag...men man skall väl få ha såna dagar med...
 
Fick dock medicin mot dessa nervsmärtor som jag upplever i baken. Hoppas det kommer hjälpa....känns som det brinner i röven!

Ikväll skall de visst firas valborg i förtid här på Orup med lite sång å sen grillade korvar....nu blir det dock middag....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är rätt Jon, ge inte upp! Läkare måste ge realistiska besked som ibland hellre är mer pessimistiska än korrekta. Definitivt har läkare haft fel förrut, så bara fortsätt ha den inställningen du har, motivation och hopp är en väldigt stor mänsklig drivkraft- kan till och med hålla människor vid liv.



Kämpa vidare!!

2009-04-28 @ 22:06:18
Postat av: Jenny

(Skrev förrut men det försvann.)Du får inte ge upp nu Jon! Läkare måste vara lite kallt realistiska ibland, men de har definitivt fel. Fortsätt kämpa på som du gör- hoppet och motivation är en stor mänsklig drivkraft som till och med kan hålla människor vid liv!



Fortsätt kämpa på och ha kvar din härliga inställning

2009-04-28 @ 22:10:26
Postat av: Lina

Hejsan.

Har läst din blogg ett tag nu, är från början från dina trakter.

Jag säger som dem andra....ge inte upp. Men det verkar du inte göra heller....hejar på dig....



Ha det så bra och hoppas det blir ett trevligt valborgsfirande.



Kram

2009-04-28 @ 22:25:13
Postat av: Frank

Hej Jon

Kul att läsa din blogg (idag var första gången), forsätt att kämpa på.

Själv har jag börjat att åka BMW till jobbet, svalt o myggfritt på morgonen.

Peter S kommer att leda jobbet på Mö. så Leif o jag får rida kontorstolar.

Har satt ut KTM'n på annons (lite högt pris) skall nog satsa på en Yamaha 250 inte kul men det går ju snabbare runt banan.

2009-04-29 @ 09:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0