19 april 2009 - Sovmorgon

Skönt att sova så länge som man själv kände för idag! Ringde på assistans kl. 9.15 då kände ja att nu får de fan vara nog! Upp på toa, duscha å så har man nu precis ätit!

Idag kommer som sagt mor å far på besök, så de lär nog dyka upp när som helst! Så nu återstår bara tandborstning innan man är klar!

Igår kväll så märkte jag av en positiv grej. Då Sköteskorna smörjde in mina fötter så kände ja riktig skarp beröring på stortån, till å från dock, men alltid något! Har ju tidigare ibland kännt om det blivit kallt av krämen, men nu va de nya känslor. Dessutom låg jag igår kväll å kollade på fötterna å tänkte, som i Kill Bill filmen, "Vicka på stortån, vicka på stortån"...tyckte mig se att högerfoten lite lätt började skaka så de är något på G där alltså! Nu gäller de å träna vidare å låta svullnader å de gå ner!

Skötte dessutom min avlastning bra igår tycker jag och skall fortsätta i samma anda idag, trots besök....för något trycksår vill man inte ha!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Bara kämpa vännen!

E så glad att du kännde beröring på stortån mm..

Även så e de härligt o höra att du avlastar din kropp mycke, de e viktigt.. =)

Kram på dej!

Matilda

ort 11

2009-04-19 @ 18:58:18
Postat av: Matilda ort 11

Härligt o höra att du kände beröringen på stortån..

de e bara till att kämpa vidare!

Härligt o höra att du avlastar din kropp mycke, de behöver du.. =)

sköt om dej!

Kram på dej.

2009-04-19 @ 19:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0