17 april 2009 - Hembesök done....Vill hem igen!!

Åhh va gutt de va å komma hem! Jätteskönt å träffa allt folk där hemma! Saknat er som fan! Nu känns det som väntat...vill tillbaka nu nu nu nu!!! Men får hia mig och så snällt vänta....det är ju trots allt rätt nära tills ja får komma hem på riktig permission å allt, å dessutom inte så långt tills man är utskriven å redo för nya livet!

Resen gick bra. Första anhalten Växjö, förbi jobbet, hämtade upp en dator, så jag kan jobba lite lätt härifrån. SAP arbete dock, men bättre än inget! Skönt å kunna komma tillbaka till verkligheten! Sedan förbi lägenheten. Där möttes vi upp av morsan å farsan samt arbetsterapeuten. Vi kollade igenom lägenheten (skönt å se den igen!). Vi kom fram till att vi inte skulle göra något nu till en början, utan de som kommer ske innan ja flyttar tillbaka är att byta ut en glasduschvägg i toaletten å ersätta den med ett drapperi, sedan fixa till köksbordet med kortare ben. Låg under denna vistelsen kvar på båren som jag transporterades på i bilen.

Vidare till Målerås, där fick jag byta transportmedel till min stol. Strax efter att jag kommit ut kom Malinen och Johanna med Ronja förbi! Man blir så glad av å se kompisarna så här på hemmaplan igen så man nästan studsade ur stolen:-) Sen dök Dennis upp, och efter en stund även Ida och Sanna, sen kom Björn. Tillslut ramlar Vikke förbi med några matlådor. Satt ute i solen och snackade och njöt av sällskapet så gott man bara kunde! Lät Oruppersonalen sköta snacket med mor och far, orkade inte bry mig om det då, nu när alla vännerna va på besök! Inger kommer även hon och sa hej!

Efter en bra stund ute i solen va det sen dags för lite middag. Älggryta stod på schemat. Inte alls dumt! Sedan dök Bocklis upp med motorcykeln och hälsade på å tog en kaffe. Avslutningsvis kom även Staffan och Irene och hälsade på!
Sedan var det upp på båren igen och tillbaka till Orup....lite surt, men samtidigt skönt, för här får jag all hjälp jag för tillfället behöver, men jag vet vad som väntar där hemma med alla kompisar och så, så det är verkligen en morot jag ser fram emot.

Nu sitter man då här igen, 42 mil resande på rygg...men tendenser till sår i arslet så måste det bli en lugn helg med mkt slappande i sängen på sidan....annars kan de bli ett helvete å det vill jag då fan inte! Lika bra å lyda och avlasta så mkt man bara kan, även om de kommer bli tradigt å ej få köra så mkt räserstol som man vill...men men...tar ja de lugnt i helgen så skall de nog lösa sig till det bästa säger de!

Avslutar med lite bilder från besöket:

Vikke med matlådorna två och Sanna.

Ida och Malinen (inte i arbetskläder...?:-)

Dennis lutad mot familjen Västerlund/Engdahls nya vrålåk, samt Björns rygg.

Samt en Close-up på Björn med...

Johanna med lilla Ronja i vååågnen!

Invalido himself....men bara tillfälligt invalido!:-)

Avslutningsvis #2:

Lämnar kära Målerås å dess goa invånare....snyft....men ja är snart tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Eddy Metalkusinen

Gött att andas smålänsk mylla igen va? jag ångrar att jag inte tog ledigt och stack upp en stund idag...men men det kanske kan bli en fläskasvål vid valborg. Snackas på mobilen framledes

2009-04-17 @ 22:42:42
Postat av: Martina

Vad trevligt du verkar ha haft det. Jag hade nog missuppfattat lite, jag trodde du skulle va hemma hela helgen?!Farsan som har snurrat till det tror jag...

2009-04-17 @ 22:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0