13 april 2009 - Lugn och ro

Efter en intensiv helg med massa besök är de nu rätt skönt med lite lugn och ro. Slappa vid datorn med en kall öl och bara va. Men samtidigt vill man ju ha besök så det är lite kluven känsla. Men så mkt besök som man haft nu i helgen är man ju inte ens van vid i vanliga fall.

I eftermiddag hämtade pappa en kebabpizza som jag smakade av, men som jag även sparade hälften av tills ikväll, då den skall avnjutas, nymicrad och slemmig:-) Smakade iaf rätt gott, verkade som det var riktigt lammkött, inte alls dumt!

Annars så har man inte gjort så mkt idag, varit ute i vädret, åkt rullstol en bit utanför sjukhuset upp och ner för Orupbacken.

Direkt efter Orupbacken på väg tillbaka till sjukhuset. Sjukhuset skymtas i bakgrunden.

Tillbaka vid sjukhuset.

Nu ikväll börjar folket så sakta komma  tillbaka till avdelningen och den vanliga "vardagen" är snart återställd! Nu väntar 3 "arbetsdagar" innan det är dags för hembesöket, så det lär gå rätt fort de här! Längtar så på att få komma hem igen, även om det bara blir en blixtvisit, som dessutom innebär att jag får åka liggande transport....men de närmar sig sakta men säkert bättre tider. Skall även prata med doktorn i veckan å se om de kan fixa så ja får åka på röntgen någon vecka tidigare, helst innan valborghelgen. Då hade man slippt tänka på restriktionerna å de där med liggande transport, då hade man kunnat slänga in mig i en bil när jag är hemma och åka runt. Men men, allt har sin tid, man får väl så snällt vänta om det ej blir så...men hoppas kan man ju alltid! Hur som helst kommer det bli skönt att komma hem på sin första riktiga permission.

SÅ nu skall vi se va de kan bli för nya framsteg i veckan! Lite mer känsel, rörlighet eller något hade ju suttit helt rätt:-) Men även om man kunde lära sig lite nya saker hade suttit fint!

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag har också "flätt" en pizza idag! Den enda sanna påskmaten;) Sov så gott i natt. Kram!

2009-04-13 @ 22:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0