11 april 2009 - Påskgodis

Ja då blev de lite mer godis i samlingen efter dagens besök:-) Vi kunde ta en skön rullstolsrunda och njuta av vädret, även om det var lite blåsigt. Suttit och snackat och haft trevligt! Körde runt huset och hittade denna nya utsikten! Riktigt fin här med utsikt över Ringsjön!


Lutar åt att det blir en liten rullstolsrunda nu i eftermiddag med, sköterskan Sofie ville ut en runda så det lät som en bra ide! Till kvällen blir det nog att sitta i matsalen och glo på tv och umgås med damerna.

Ringt och pratat lite med folket där hemma, ohh helvete va man längtar hem! Men måste lugna mig! Den dagen kommer snart!

Tycker mig förnimma mer och mer i benen, känns som  jag har bättre koll på vilket läge benen äri..om de är utsträckta eller böjda. masserar jag benen så känns det också tydliga pulser! Så fort svullnader och vätskor lagt sig lär det bli komma igång rätt snabbt de är jag säker på!

Sen ringde Simon, då hade den jäveln dragit en gädda på 12 kg precis! Den förbannade jävlen är osportslig, få storgädda när man är helt försvarslös!! Fyyy fan....får dela ut en örfil imorgon då han kommer på besök;-) Grattis som fan Simon! Jag är riktigt avis, men kommer slå dig så fort ja kommer på banan igen!

En annan sak jag tänkt på idag är att jag enda sedan jag körde omkull och låg på ryggen under granen, aldrig ens tänkt tanken att ja inte kommer upp igen, från första stund har jag vart positiv och sett framåt! Nästan så man är imponerad över sig själv att man lyckats hålla fanan så högt hela vägen! Så detta kommer gå så jävla bra de vet jag!

Avslutningsvis, Matilda, du kan lita på mig, är rätt flitig med flöjten!:-) känner att jag klarar mkt mer med lungorna nu!

Kommentarer
Postat av: Cina

Glad påsk o tack för ditt glada humör,det hjälper mig jättemycket!Kramar från Cina.

2009-04-11 @ 17:55:42
Postat av: Dannjella

Hej Jon!

Farfar (Erno) ringde idag till oss här uppe i Norge och berättade om din olycka, väldigt trist att höra.

Farfar sa du var positiv till allt, och det är viktigt att vara!



Ska följa ditt tillfrisknande på bloggen! :)



Glad påsk!



/dannjella

2009-04-11 @ 19:07:22
URL: http://vjykort.blogg.se/
Postat av: Petra i Målerås

Det är klart Jon att du kommer att nå långt med din positiva syn.Ge det bara lite tid.Och som talesättet säger:Rom byggdes ju inte på en dag!Fortsätt kämpa som du gör idag,det är många med mig som håller tummarna för dig!

2009-04-12 @ 08:27:42
Postat av: Matilda

Va trevligt att man får stå me i din blogg =)

ler

Fortsätt kämpa vännen, för du har en glöd inom dej som aldrig kommer till att slockna..

Tänker så på dej!

Hoppas att vi ses snart!

Kram på dej!

Matilda ort 11

2009-04-12 @ 18:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0